Tabarakallah ha waminkum Minal faizin

Salam Penghujung Ramadhan dan Fajar Penyinsing Syawal,

Kini telah sampai penghujung Ramadhan. Semuga segala perancangan telah terlaksana dan membuahkan hasil yang diharapkan. Semuga kita semua sampilah ke tahap Takwa yang sepatutnya. Insyaallah. Amin.

Esok atau lusa maka muncullah Syawal. Kembalilah kita semua mendepan cabaran baru sebelum kembali semula ke Madrasah Ramadhan tahun hadapan insya'allah. Adakag kita akan menyusut semual katakwaan sebagimana sebelumnya hanya kita sahaj penentunya. Peluang telah diberi, seandainya telah kita sia-siakannya, maka itulah hasil yang akan kita perolehi.

Sesungguhnya masa depan amatlah mencabar. Krisis keimanan akan menjadi genting. Krisis akhlak semakin membumkam. Insan semakin parah menuju kemusnahan akibat membelakangkan Allah swt. Walau pun kita dilahirkan sebagai Islam, namun perilaku, kepercayaan dan tindak tanduk kita semakin hari semakin hilang dan hanyut.

Ada pula yang tanpa silu silu mencabar Islam, menghina Islam dan lebih teruk seolah-olah merka adalah dilahirkan di kalangan bukan Islam. Siapakah yang akan membela Islam?????

Sama-samalah kita semua membaiki diri dengan kepada allah azawajala sempena berakhirnya Ramadhan ini.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

MANUNGGALING KAWULA GUSTI: 140 AJARAN DAN PEMIKIRAN SYEIKH SITI JENAR

KHASIAT DALAM SURAH ALI IMRAN

Hizb ut-Tahrir's Manifesto for the Revolution of Al-Sham: Towards the Birth of a Second Rightly-Guided Khilafah