eDomz

asia Fans

banner

PRODUK LUAR NEGARA UNTUK DIBELI

Jumaat, 24 Ogos 2012

Tazkirah Blogger

 

Setiap orang yang lahir ke dunia ni,Allah sertakan dia dengan syaitan yang akan cuba membinasakan seseorang itu.Kebinasaan yang dimaksudkan ialah kebinasaan yang kekal iaitu azab api neraka.Liciknya syaitan ini ialah dengan menjadikan sesuatu yang asalnya berdosa tetapi menjadi seolah-olah tidak berdosa.Asalnya mengumpat itu berdosa tetapi nampak tak berdosa bila cakap itu cuma gossip.


Ada 3 cara mudah untuk mengelakkan syaitan ni menipu kita ialah jangan makan terlalu kenyang,banyakkan berzikir dan tidak tergopoh gapah ketika membuat sesuatu..
3 cara ini selalulah kita lupa termasuklah diri aku ni.Pertama bab makan.Kalau tak percaya,tengok ajelah bulan puasa nanti.Seawal jam 5pm akan ada yang datang ke pasar malam membeli makanan.Seorang badannya macam pak piee boleh membeli makanan hanya untuk dirinya seolah-olah 5 orang Bob Kuman makan.Makanan yang dibeli pula akan tersisa dan basi.Di situ sahaja dia telah melakukan 2 kesalahan,berlebih-lebihan dan membazir.Perempuan yang gemuk akan bertambah gemuk..Yang mengidap Diabetis Melitus akan melarat diabetisnya..Aku sendiri pernah meng X-ray kaki orang yang mengidap kencing manis ni.Berulat dan membusuk.Lagi dahsyat daripada gamabar yang ada dekat kotak rokok..Semakin dahsyat gambar tu,semakin sedap pula orang tu menghisap rokok..Mungkin perlu diletak gambar BABI barulah perokok akan merasa SEDIKIT gentar..Apabila korang berniat untuk makan secara melampau walaupun tak dirancang ingatlah pesan Allah ini,

Makanlah dan minumlah tetapi jangan kamu berlebihan”-Al araf:31

Ha!Nanti masa datang KFC ke Mc D ke,bila kawan-kawan korang oder banyak-banyak,bacakanlah ayat kat atas supaya korang akan nampak lebih cool dalam menasihati.Lagi,nabi saw pun ada cakap,

sesungguhnya syaitan itu berjalan dalam tubuh anak adam mengikut perjalanan darah.Oleh itu sempitkanlah pintu masuknya dengan kelaparan

Penulisan yang terlalu panjang amatlah membosankan bagi pembaca.Apa guna menulis panjang-panjang kalau inputnya tiada dan tidak boleh diambil manfaat daripadanya..Oleh itu,sekian..Jumpa lagi.Ingat,nasihatlah dengan penuh hikmah lagi cool...
P/S:Amat meluat bila melihat seorang artis menyanyikan lagu Intifada masa konsert mentor..Kalau tengok korang akan tahu..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Cari Blog Ini

Memuatkan ...

Follow by Email