Tips Menurunkan Berat Badan

| 0 comments
Sebelum anda memilih mana-mana program diet yang ingin dicuba dalam usaha anda untuk menurunkan berat badan anda, penting untuk anda mengetahui beberapa maklumat asas yang boleh dijadikan panduan untuk memilih program untuk menurunkan berat badan.
Apa yang perlu anda makan jika anda ingin menurunkan berat badan? Majoriti mereka yang gemuk makan terlalu banyak, dan mereka makan terlalu banyak makanan yang tidak baik. Namun begitu, walaupun anda makan makanan yang baik, anda mungkin makan berlebihan dari yang badan perlukan. Jadi, anda perlu tahu apa yang boleh anda makan, dan kedua, anda perlu belajar bagaimana untuk mengetahui bila perut anda dah penuh dan bila anda benar-benar lapar.
Juga penting untuk diingat bahawa berat badan perlu diturunkan secara beransur-ansur. Jangan mengharapkan keajaiban dalam sekelip mata seperti yang dijanjikan oleh sesetengah program diet popular. Apabila anda mula berdiet, anda mungkin akan kehilangan banyak berat air, justeru pada mulanya anda mungkin akan kehilangan berat badan yang banyak. Tetapi, jika anda melakukannya dengan betul, penurunan berat badan akan bertambah perlahan kepada purata 1-2 paun seminggu. Kajian telah menunjukkan bahawa anda hanya boleh kehilangan tiga paun lemak setiap minggu, jadi apa-apa penurunan berat badan yang lebih dari itu adalah kehilangan air atau kehilangan otot, yang anda perlu jauhkan.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

MANUNGGALING KAWULA GUSTI: 140 AJARAN DAN PEMIKIRAN SYEIKH SITI JENAR

KHASIAT DALAM SURAH ALI IMRAN

Hizb ut-Tahrir's Manifesto for the Revolution of Al-Sham: Towards the Birth of a Second Rightly-Guided Khilafah