5 cara jana pendapatan lumayan tanpa modal


Apa? Nak berniaga..? Kesat peluh.. kesat peluh. Tak reti, takde modal.. Banyak lagi lah yang tak nya. Kat sini aku just nak share cara menjana pendapatan tambahan tanpa modal di media sosial. Kiranya login FB dapat duet lah. Hahaha. Bagi yang aktif di media sosial, sama ada di blog, FB, twitter, instagram, google plus dan banyak lagi lah. Wassap pun boleh. Dari saja saja borak kosong tu. Boleh sekali nak jana duit kopi kata orang..

Cara menjana pendapatan tanpa modal di media sosial


(1) 8Share

8share ni antara yang paling mudah. Promosikan link yang diberikan. Setiap satu unique visitor, akan dapat 20sen. Kalau kawan dekat FB ada 500 orang. Takkan tak boleh dapat 10 klik sehari. Minimum cashout adalah RM50. Kalau sehari dapat RM2. Kalau sebulan dah dapat RM60. Boleh cashout tetiap bulan. Sapa nak bagi extra RM60 tetiap bulan dengan klik dan share je? Make sure letak tagline yang betul dan menarik supaya orang berminat nak klik. 

Contohnya macam, 

pakaian macam mana yang korang pakai kalau nak ke majlis?. Walau pun aku tak nafikan, pesen tudung zaman sekarang tah apa apa kan.. Cuba lah kalau diorang ambik ustazah untuk design pakaian muslimah tu. 

Menang hadiah bagi perempuan yang suka bergambar. Daripada selfie saja saja, baik masuk pertandingan kan. Dapat jugak pendapatan tambahan.  

----->>sila click ======----->> http://bit.ly/1w1Fv5r

(2) Ensurvey

Ensurvey ni pulak tempat jawab survey dan poll. Cuma masalahnya kat Malaysia ni agak kurang survey. So survey tu memang ada. Cuma agak jarang dan kena cepat. Kalau dah penuh kuota tak dapat lah. Tapi sekarang dah banyak poll. Satu poll 50sen. Dalam sehari ada 3-4 poll jugak tau. Ensurvey ni minimum cashout nya RM100. Agak menjenuh jugak lah kalau nak cukupkan. Lagi banyak kita share dengan kawan pasal survey ni, lagi tinggi rate kita dapat bila jawab survey.  

(3) Jobdirumah

Jobdirumah ni antara affiliate program yang menawarkan pendapatan lumayan. RM25 untuk satu referral dan paling best, bayaran hari hari kecuali hujung minggu! Dan duit masuk secara auto ke dalam akaun ejen affiliate bila dah cecah RM20~! Jangan risau. Benda ni legit. Nak join jadi affiliate pun percuma je. Apa yang penting kena rajin promosikan pada orang lain. Jobdirumah adalah satu portal bagi orang yang nak cari kerja part time yang boleh dibuat di rumah. So, dalam ekonomi macam sekarang ni, portal begini memang sangat sangat diperlukan oleh kita. Hey! Buat kerja di rumah. Siapa taknak kan? Dan yang paling menariknya kerja kerja yang ditawarkan tu dibayar dengan nilai USD. Lumayan doe~
Nak duit raya RM1000? Jadilah ejen affiliate dan dapatkan sale sebanyak mungkin. Mana tau bertuah dapat seribu untuk raya nanti.. 

(4) Jadi ejen dropship

Ada banyak program dropship ditawarkan di media sosial. Tak payah modal. Kita tolong market product orang lain. Tapi aku berpendapat. Dari kita tolong market product orang, lebih baik kita promote product sendiri betul tak..? So kalau tak ada modal. Start dengan jadi dropship agent, lepas tu bila dah cukup duit, baru lah dapatkan product sendiri. Tapi..Tapi...tapi.. Jenis perniagaan marketing begini adalah diadaptasi oleh syarikat jualan langsung. Bila ada orang nak beli, kita just order atau beli dan hantar kepada pengguna. Cuma perlu daftarkan diri sebagai ahli kepada mana mana syarikat jualan langsung. Aku sendiri mendaftar sebagai ahli satu syarikat jualan langsung iaitu Amway. Aku suka gunakan barangannya sebab berkualiti dan ekonomi. Apa yang aku lakukan, aku share kebaikan product nya kepada orang lain. Nak cakap jual tak jugak. Sebab korang memang tak nampak aku promote barang amway untuk jual pun kan dalam ni..? Dalam masa yang sama, banyak perkara yang aku belajar melalui ahli ahli yang lain dari segi ilmu tentang kesihatan, pengurusan kewangan, hubungan sesama manusia dan banyak lagi.

Teknik untuk berjaya dalam perniagaan dropship

Nak tahu lebih lanjut bagaimana menjana pendapatan melalui perniagaan 

----->>sila click ======----->> http://bit.ly/1w1Fv5r 
(5) Ashadee.com

Yang ni promote untuk orang beli pelbagai jenis eBook. Macam-macam ada.. Dari cara nak buat bun sampailah ke pelaburan hartanah. Daripendidikan awal anak anak sampailah ke tips rumahtangga. Pendek kata macam macam adaaa~~. Korang boleh promote link ke eBook yang kena dengan niche blog masing masing. Nak promote kat Facebook pun boleh tau. Flexible sangat. Aku dah dua kali cash out. Cash out akan diberi automatic bila duit dah cukup. Tetau je duit masuk. Yummeh~~.

Sekiranya dilakukan dengan serius. Spend masa sejam atau dua jam sehari untuk promosikan 5 benda ni. Insya allah. Takat seratus dua ratus sebulan tu tak ada masalah. 


----->>sila click ======----->> http://bit.ly/1w1Fv5r

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

MANUNGGALING KAWULA GUSTI: 140 AJARAN DAN PEMIKIRAN SYEIKH SITI JENAR

KHASIAT DALAM SURAH ALI IMRAN

Hizb ut-Tahrir's Manifesto for the Revolution of Al-Sham: Towards the Birth of a Second Rightly-Guided Khilafah